Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen
Je kunt onderstaande onderwerpen doorzoeken om de informatie te vinden waarnaar je op zoek bent.

Algemeen

Hoe worden mijn gegevens beveiligd?

Holmes gebruikt de hoogste beveiligingsstandaarden om de gegevens in haar platform te beveiligen. We gebruiken onder andere versleutelde verbindingen (SSL), strikt gescheiden omgevingen en laten daarnaast regelmatig ethisch hackers los op ons platform zodat we dit altijd kunnen blijven verbeteren. Ten slotte is Holmes gebouwd op ‘Claim Based Encryption’ een zeer veilige methode om gegevens versleuteld op te slaan. Meer over onze gegevensbeveiliging vind je terug in ons privacy beleid.

Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?

Holmes gebruikt jouw gegevens niet langer dan nodig is om haar dienstverlening uit te voeren. Lees hierover meer in ons privacy beleid.

Door welke browsers wordt Holmes ondersteund?

Holmes werkt het beste op Google Chrome, maar ook Mozilla Firefox, Microsoft Edge en zelfs Internet Explorer kent voor Holmes geen geheimen.

Op welke (mobiele) apparaten werkt Holmes?

Holmes kan je middels een browser bereiken, er zijn dus geen installaties vereist. Daarnaast is Holmes responsive, het past zich dus aan. Of je nu probeert in te loggen op een PC, tablet of telefoon, Holmes werkt gewoon met je mee.

Awareness Trainingen

Hoe kan ik de awareness trainingen volgen?

De trainingen staan voor je klaar in de omgeving van jouw organisatie, log dus eerst in. Eenmaal ingelogd kom je direct op de pagina terecht waar de awareness trainingen staan. Door op de knop ‘Start’ te klikken begint de training. Iedere training begint met een video van ongeveer 7/ 8 minuten en aansluitend volgt een examen met een aantal vragen. Het slagen van het examen resulteert in het afronden van de training. Als dit niet het geval is kan de training opnieuw gevolgd worden.

Waarom zie ik niet alle awareness trainingen?

Het kan zijn dat de beheerder van jouw omgeving niet alle trainingen beschikbaar heeft gemaakt. Waarschijnlijk is ervoor gekozen om dit gefaseerd beschikbaar te maken, dus de overige trainingen volgen snel.

Waarom kan ik de video niet doorspoelen?

Het is de bedoeling dat de video’s volledig gevolgd worden, want de behandelde informatie is nodig om het examen te kunnen afronden. Daarom is het niet mogelijk om de video door te spoelen. Pauzeren is wel mogelijk. Klik simpelweg op de video en deze wordt gepauzeerd, hervatten van de video is dezelfde handeling.

De video laadt niet, hoe kan dit?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Is je internetverbinding sterk genoeg om de video te laden? Als dit gewoon het geval is, kan het nog zijn dat Youtube wordt geblokkeerd. Als je de video probeert te openen met een zakelijk apparaat en/of binnen een zakelijk netwerk, kan het zijn dat Youtube is geblokkeerd. Vraag dit na bij de beheerder van jouw organisatie. Tot slot kan er ook iets mis zijn met de video. Meld dit dan bij de beheerder en hij/zij zal eventueel contact opnemen met ons. Anders kan je altijd nog het support formulier invullen.

Inloggen

Het lukt met niet in te loggen. Wat nu?

Weet je zeker dat je probeert in te loggen op de juiste pagina of met het juiste wachtwoord? Probeer eerst opnieuw de webpagina te openen, ga naar (naam).holmes.nu en probeer daar opnieuw in te loggen. Weet je jouw wachtwoord niet meer, klik dan op ‘Forgot your password?’ en volg de stappen.

Ik kan mijn email met inloggegevens niet meer vinden of ik heb de email nooit ontvangen.

Vraag eerst bij de beheerder van jouw organisatie na of je wel als gebruiker bent aangemaakt. Als dit het geval is en je bent ook met het juiste e-mailadres aangemaakt, dan kan je de ‘Forgot your password?’ functie proberen. Komt er nog steeds geen email aan, neem dan contact op met Holmes support middels het support formulier.

Iedere keer als ik probeer in te loggen keer ik terug naar de inlogpagina. Hoe komt dat?

Waarschijnlijk probeer je in te loggen bij een omgeving waar je geen toegang tot hebt. Vul opnieuw de url, (naam).holmes.nu in en probeer opnieuw in te loggen.

Life line

Wat is de Life Line?

De Holmes Life Line is een Outlook add-in welke beschikbaar zal worden gemaakt door jouw beheerder. Het zal als knop te zien zijn in jouw Outlook applicatie en hiermee kan jij verdachte emails melden. Ontvang je dus een email en vertrouw je het niet helemaal? Gebruik dan de Life Line en je ontvangt een oordeel van onze experts.

Hoe kan ik de Life Line installeren?

We werken nauw samen met de IT-afdeling van jouw organisatie, zodat je je over deze vraag geen zorgen hoeft te maken. Mocht je toch zelf de extensie willen installeren, dan kan dit via ‘Invoegtoepassingen downloaden’. Open hier het tabje ‘Mijn invoegtoepassingen’ en scrol vervolgens naar beneden en selecteer ‘Aangepaste invoegtoepassingen’.

Hoe wordt er met de informatie in de e-mail omgegaan die ik met de Life Line wil rapporteren?

Uiterst zorgvuldig. Alle informatie die je via de Life Line doorstuurt, wordt door 1 specialist beoordeeld en vervolgens verwijderd uit onze databases nadat hij jou hier persoonlijk over heeft gerapporteerd.

Wat doe ik met de email terwijl ik wacht op een reactie?

Bewaar de email, maar klik niet op knoppen/linkjes en open ook geen bijlagen. Het kan zijn, wanneer het om phishing gaat, dat het originele bericht wordt opgevraagd voor onderzoeksdoeleinden. Nadat je een reactie hebt ontvangen vanuit Holmes kan je de email veilig gebruiken of is het beter om de email te verwijderen.

Phishing Simulaties

Ik ben gephisht door een simulatie, heeft dit consequenties?

Gelukkig was het een simulatie en niet een echte phishing email, want dan had het zeker consequenties. In dit geval is jouw klik en het feit dat je gephisht bent opgenomen in de statistieken. Deze statistieken zijn op organisatie en afdelingsniveau, dus niet op persoonlijk niveau. Wellicht is het wel verstandig om de awareness trainingen (nogmaals) te volgen, hiermee vergroot de kans om deze situatie in de toekomst te voorkomen.

Waarom krijg ik een phishing simulatie van Holmes?

We hebben jouw voornaam, achternaam en zakelijk e-mailadres gekregen van ons contactpersoon binnen jouw organisatie, om een phishing simulatie uit te kunnen voeren. Dit doen we om te onderzoeken hoe goed jij en je collega’s in staat zijn om een dergelijke mail te herkennen! Wanneer we gaan samenwerken krijg je meer informatie over hoe je zo’n mail herkent en wat je moet doen wanneer je deze ontvangt.

Ik wil liever geen phishing simulaties ontvangen, hoe schrijf ik me uit?

Het is niet mogelijk om jezelf te verwijderen. Om een goed beeld te krijgen van hoe goed jouw organisatie zichzelf beschermt tegen digitale criminaliteit, sturen we de phishing simulaties naar iedereen.

Voor beheerders

Hoe kan ik zien wie er door de phishing simulaties zijn gephisht?

Holmes registreert niet op persoonsniveau wie er op een mail heeft geklikt, om de privacy van de gebruiker te beschermen. Op afdelingsniveau is het wel mogelijk om dit meetbaar en inzichtelijk te maken. Is dit interessant voor jouw organisatie? Bespreek dit met jouw Holmes contactpersoon.

Hoe koppel ik examens aan specifieke gebruikers?

Holmes koppelt examens aan personen op basis van rollen. Rollen staan min of meer gelijk aan afdelingen binnen de organisatie. Via jouw Holmes omgeving kan
je een examen koppelen aan deze rollen.

  • Log in op jouw Holmes omgeving en ga via ‘Configuratie’ naar ‘Persoon formulieren’;
  • Scrol vervolgens naar beneden naar ‘Awareness training’ en daar kunnen de verschillende awareness trainingen worden geconfigureerd;
  • Activeer een examen door het “schuifje” onder status aan te klikken;
  • Maak de awareness training een ‘Verplicht veld’ en ‘Onderdeel van stoplicht”;
  • Door bij ‘Beperkt tot de volgende rollen:’ de gewenste rollen in te vullen, is de awareness training alleen voor deze rollen verplicht;
  • Tot slot moet alleen nog het examen worden geselecteerd en de naam worden ingevoerd.
Hoe voeg ik een gebruiker toe?

Het toevoegen van een gebruiker is zeer eenvoudig, volg de volgende stappen:

  • Log in op jouw Holmes omgeving en ga vervolgens naar ‘Personen’;
  • Rechtsboven in beeld vind je de knop ‘Persoon toevoegen’, selecteer deze knop;
  • Voer de vereiste velden in en klik op de knop ‘Toevoegen’;
  • Als er met rollen wordt gewerkt, moet de rol ook worden gekoppeld. Zoek de zojuist aangemaakte persoon op en klik op het potlood symbool naast zijn/haar
    naam;
  • Het profiel van de persoon wordt geopend en scrol naar beneden;
  • Selecteer in het drop down menu bij ‘Rollen’ de gewenste rol;
  • Klik tot slot op ‘Opslaan’ helemaal rechtsonder in beeld.
Hoe voeg ik een beheerder toe?

Een beheerder is eigenlijk een gewone gebruiker, maar dan met extra rechten. Volg dus de stappen van het toevoegen van een gebruiker. Als de stappen zijn
afgerond volgen nog deze extra stappen:

  • Je bent nog steeds bezig met het bewerken van het profiel van de gebruiker;
  • Scrol naar beneden totdat je bij ‘Gebruikersrechten bent’;
  • Selecteer in het drop down menu de gewenste gebruikersrechten;
  • Klik tot slot op ‘Opslaan’ helemaal rechtsonder in beeld.
Hoe verwijder ik een gebruiker?

Om een gebruiker te verwijderen moet je de volgende stappen volgen:

  • Log in op jouw Holmes omgeving en ga vervolgens naar ‘Personen’;
  • Zoek de juiste gebruiker op middels een van de verschillende zoekfilters;
  • In het overzicht zie je naast de gegevens van de gebruiker helemaal rechts een prullenbak symbool staan. Door hierop te klikken wordt de gebruiker
    verwijderd.
Wat zijn de rood en groen gekleurde symbolen in het personen overzicht?

Dit is het Holmes stoplicht, een indicator van de gevolgde awareness trainingen per persoon. Als een gebruiker alle verplichte awareness trainingen heeft afgerond wordt stoplicht groen. Zo niet, dan blijft het stoplicht nog even op rood.

Contact

Wij helpen je graag verder.
E-mails beantwoorden wij binnen 1 werkdag.

Bel ons:

0348 - 796 146

Telefonisch bereikbaar op

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag

08:00 – 17:00
08:00 – 17:00
08:00 – 17:00
08:00 – 17:00
08:00 – 17:00
Gesloten
Gesloten